Werkelijkheid verslaat fictie

De eerste keer dat ik de titel van het nieuwe boek van onze hooggeblondeerde Indo las, dacht ik dat het een grap was. Het was een paar weken geleden in een column -ik ben vergeten van wie- dus die gedachte lag voor de hand.

Marked for Death, Islam’s War Against the West and Me.

Ik vond hem werkelijk briljant, zó subtiel iemand belachelijk maken, dat kan alleen een grootmeester. Let ook op de hoofdletters: zelfs die zijn perfect.

Maar wat blijkt nu? Het boek is uit en het is de echte titel!

Helaas had ik niet gerekend met één van de hoofdwetten van de komedie: voor goede komedie heb je hoofdpersonen nodig die zichzelf vol-ko-men serieus nemen.

Geef een reactie

