Eervolle vermelding

Gaat vandaag naar de gemeente Amsterdam, die in ons stadsdeel afgelopen week bij iedereen een voorlichtingspakket bezorgde over de veranderde vuilophaalmomenten.

Er zat een duidelijk kaartje in met de diverse zones van de stad en de dagen van de week waarop daar vuil werd opgehaald. Maar origineler waren de paar knalgele vuilniszakken met een duidelijke opdruk waarin werd gewezen op het feit dat de vuilophaalmomenten waren gewijzigd.

Daar is goed over nagedacht. De komende weken zullen overal in Amsterdam die gele vuilniszakken opduiken op de plekken waar mensen hun huisvuil aanbieden. Ook slechte opletters zullen zo zien dat er iets aan de hand is met die ophaaltijden. De consument draagt zo de boodschap van de gemeente uit en wel op precies die plekken waar dat nuttig is en effect sorteert.

Ook slim waren de grote plaknotities met het logo en de naam van de vuilophaaldienst van de gemeente erop, met genoeg schrijfruimte om de vuilophaalmomenten van het kaartje zelf op te schrijven. Iedereen die in een groter wooncomplex woont, en daar zijn er in Amsterdam nogal wat van, kan zo zijn medebewoners waarschuwen.

Er bestaat een wet die zegt dat grote bedrijven en instellingen de neiging hebben de klant het werk zelf te laten doen (probeer maar eens op het postkantoor 200 brieven te laten frankeren). Dat is doorgaans geen plezierige situatie, maar zoals de gemeente Amsterdam het nu aanpakt, kost het de klant nauwelijks moeite en het effect is maximaal. Hulde!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: